محسن زنگویی دوشنبه 9 مرداد 1396 21:31 نظرات ()

در سفرم

تاکنون در عمرم بیلبوردهای تبلیغاتی کنار اتوبان‌های قبل و بعد از هیچ شهری به اندازه دلیجان نظرم را به خودشان جلب نکرده بودند. به دو دلیل:

اول تعداد خیلی زیادشان و دوم اینکه اکثرا تبلیغات ایزوگام بودند. در بینشان تنها چند بیلبورد مربوط به فراورده‌های لبنی دیدم.

اما در مورد بیلبوردهای ایزوگام‌ها:

از نظر نوع اکثرا شبیه به هم بودند. یعنی اکثرشان مزیت رقابتی خاصی نسبت به دیگری نداشت. فقط یک بیلبورد دیدم که نوشته بود "سیم دار". از دیدنش چندان به وجد نیامدم. چون قبلا از وجود چنین ایزوگام‌هایی خبر داشتم.

در میان تمامی این بیلیوردها بیلبوردی که مرا واقعا شگفت‌زده کرد نوشته بود "ایزوگام طرح‌دار". از قبل از وجود چنین ایزوگامی خبر نداشتم و چنین ایده ای به ذهن خودم نیز نرسیده بود. خب شگفت‌زدگی که دست خودِ آدم نیست. همینگونه ایجاد می شود. به خصوص اگر در میان یک سبد سیب زرد، یک سیب قرمز ببینی.

تصاویرش را که از دور دیدم شبیه به طرح کاشی‌ها و کاغذ دیواری‌ها بود.

به نظرم یک مزیت رقابتی خوب نسبت به دیگر ایزوگام ها دارد.

همچنین ایده‌اش را تحسین می‌کنم چون احتمالاً برای جلوگیری از بازتاب نور خورشید از سطح ایزوگام، نیازی به رنگ آمیزی ندارد و همچنین نمای مناسبی نیز برای ساختمان ایجاد می‌کند.

اما

زمانیکه ساختمان را ایزوگام می کنند هر دو ایزوگام کناری به میزان حدود 5 سانتی‌متر همپوشانی دارند. چنین چیزی ممکن است طرح را به هم بریزد. همچنین از لبه‌های ایزوگام مقداری قیر بیرون می‌زند که باعث ایجاد خطوطی سیاه رنگ در کل طرح خواهد شد. ایزوگام کار نیز با کمچه این قیر را می فشارد تا لبه آببند شود که به این ترتیب قیر مقداری پخش می شود. اگر توانسته باشند این مشکلات را حل کرده باشند همچنین حداقل های دیگر ایزوگام‌ها را نیز داشته باشند مانند دولایه بودن و بیمه داشتن، محصولی عالی است. هرچند اگر این مشکلات همچنان وجود داشته باشند با توجه به اینکه این مشکلات در ایزوگام های معمولی نیز وجود دارد باز مزیت خوبی دارد.

درحال حاضر با توجه به بیسوادی‌ای که در زمینه ی قیمت‌گذاری دارم ترجیح میدهم در این مورد صحبت نکنم.